23.10.12

go shopping

Każdy z nas praktycznie codziennie dokonuje zakupów. Ta czynność staje się dla nas rutyną, koniecznością.
Oczywiście w dużej mierze zależy to od rodzaju zakupów. :)  Jestem pewna, że większość z nas miało nieprzyjemne przejścia z nieprzyjęciem reklamacji, źle dobranym rozmiarem, nietrafionym prezentem lub inaczej zrozumianą promocją. Aby uniknąć podobnych sytuacji przy kupowaniu staram się kierować pewnymi zasadami. Przedstawię Wam je poniżej:





1.Wcześniejsze rozeznanie. 
Zanim wybiorę się do Centrum Handlowego przeglądam strony internetowe sklepów. W ten sposób mniej więcej wiem jaki asortyment ma dany sklep, kto ostatnio projektował dla sieciówki oraz dokąd udać się najpierw. (No i przede wszystkim z jaką sumą pieniędzy). Rozeznanie pomaga także przy zakupach on-line. Sweter z ładnym kołnierzykiem na stronie sklepu x będzie kosztował 60$ , a na stronie y możemy znaleźć podobny za cenę o połowę niższą.

2.Lista zakupów.
Nie sporządzam jej zawsze, raczej wtedy, kiedy mam w planach zrobić naprawdę duże zakupy, ewentualnie prezenty dla kogoś. Na takiej liście powinny znaleźć się rzeczy, które są nam najpotrzebniejsze. (Dobrze jest także obok nazwy towaru wpisać kwotę, jaką chcielibyśmy na niego przeznaczyć). Lista jest pomocna, szczególnie wtedy, kiedy mam dylemat. Praktyczne podejście powinno wtedy wziąć górę nad nieposkromioną miłością do torebek. (Biorąc pod uwagę porę roku, wełniany sweter bardziej się przyda).
Ponadto przygotowując listę, wiem ile pieniędzy mniej więcej mam wziąć ze sobą. (nieważne, że to zawsze za mało ;D)




3.Purchasing outfit.
To chyba najważniejsze. Nie wyobrażam sobie chodzenia po sklepach w szpilkach. Do przebrnięcia przez kilometry kwadratowe centr handlowych najlepiej służą płaskie balerinki lub niezawodne trampki. (Wie to każdy, kto choć raz spróbował biegać między manekinami i wieszakami w wysokich butach).
Wyznaję zasadę, że dodatki kreują styl, ale kiedy wiem, że będę robiła zakupy, nie zakładam żadnej biżuterii. Bransoletkami czy pierścionkiem bardzo łatwo jest zaciągnąć materiał ubrania przy szukaniu odpowiedniego rozmiaru. Łańcuszki i wisiorki także odradzam, zbyt duże ryzyko zerwania przy przebieraniu się. Nie polecam również mocnego makijażu. Przymierzanie bluzek czy apaszek ubrudzonych fluidem to nic przyjemnego.




4.Sklepy, do których się udamy.
Na pierwszy ogień idą te, w których upatrzyłam sobie coś interesującego we wstępnym rozeznaniu (punkt 1). Kilkugodzinny maraton po sklepach może przyprawić o ból nóg.Mimo to staram się zaglądać do każdego sklepu, który oferuje interesujący mnie asortyment. Nigdy nie jest do końca wiadomo, gdzie znajdziemy ciekawą promocję lub prawdziwą ubraniową perełkę. 


(pics by Dominique)

5.Dowód zakupu.
Dowodem zakupu jest paragon. Przy zakupach (szczególnie butów, kurtek i torebek) należy go dobrze schować i pamiętać o nim w sytuacji  kiedy okaże się, że kupiona kurtka ma urwany guzik, od buta odkleja się podeszwa, a torebka ma wadliwy zamek. Bez paragonu żadna reklamacja nie będzie uwzględniana, więc uważajmy, żeby ich nie zgubić.


A Wy macie sprawdzone sposoby na udane zakupy? :)

24 komentarze:

  1. fajny,przydatny post :)
    na wysokich butach trzeba jeszcze umiec chodzić :D
    dziękuję i wzajemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie używam żadnych sposobów na udane zakupy. zakupy to zakupy - zawsze są udane wg mnie :D chodź paragony zachowuję wszystkie, na razie nie zdarzyła mi się reklamacja. I pewnie stanie się to, gdy rachunku nie wezmę :]

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie to zazwyczaj robię identycznie jak ty, z tym, że nie robię żadnych list :D
    Swietne zdjęcia no i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, miałaś fajny pomysł na post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest złamana... Powiem tak: zerwanie ścięgna dwugłowego kolana. Jeśli Ci to coś mówi to dobrze, a jak nie to jeszcze lepiej :) "Kariera" ach... Coś tam się zawsze robi, mam dużo do zrobienia, ale na razie jestem przykuta do łóżka.

      Usuń
  5. Swietny post - i tekst z poradami, i towarzyszace mu zdjecia sa genialne. Ciesze sie, ze nie jestem odosobniona w moich probach "swiadomego kupowania" :-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatne porady ;) Niedługo wybieram się na zakupy ,więc akurat strzeliłaś w dziesiątkę z tym postem ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i życzę udanych zakupów :)

      Usuń
  7. Super porady, dobrze przemyślane :) ja niestety nie mam żadnych swoich sposobów na udane zakupy. Jedynie tak jak Ty przeglądam strony internetowe żeby mniej więcej wiedzieć co gdzie i za ile mogę znaleźć :) ale z Twojej propozycji robienia sobie listy z podaną kwotą na daną rzecz chyba skorzystam :P

    OdpowiedzUsuń
  8. może warto zacząć stosować jakieś zasady:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Obserwuję bloga, bo naprawdę mi się spodobał (i piszę to w 100% szczerze). Naprawdę fajnie to wszystko napisałaś i szczerze mówiąc to Cię podziwiam :) Rady są świetne i przemyślane - ja co prawda też nie chodzę na zakupy na szpilkach, ale nigdy nie przeglądam wcześniej stron internetowych, ani nie robię żadnych list, a powinnam to robić. Jesteś profesjonalistką w dziedzinie robienia zakupów ;) i słuchając Cię, na pewno dobrze wyjdę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi czytając takie słowa. Cieszę się, że są osoby, które doceniają to co robię jak również cieszę się, że to co piszę nie idzie w próżnie tylko okazało się przydatne. :)

      Usuń
  10. Niby wszystko wiadomo ale ładnie to ujęłaś w swoim krótkim poradniku :* :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny post, opatrzony cudnymi zdjęciami ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, this is killer! <3

    Maybe we should follow each other, I would like to become friends!!
    xx,
    Lucija
    WLL

    OdpowiedzUsuń
  13. Lista zakupów? Raz gdy zaszłam do Galerii bałtyckiej po rajstopy wyszłam z rajstopami, kurtka River Island i spodniami River Island !

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się tu u Ciebie. Nawet bardzo. :) Jestem zaskoczona Twoim wiekiem, bo jak na siedemnastolatkę piszesz bardzo dojrzale, masz trafne spostrzeżenia i dobry i poprawny styl wypowiedzi. To lubię! No i oczywiście nie szczędzę pochwał dotyczących Twego wyglądu, podoba mi się Twój styl, włosy (ach!! ) i piękne oblicze.
    Temat zakupów - choć bardzo rzadko robię wypady 'na sklepy' to działam zgodnie z zasadami, które tu wypisałaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. rozsadne podejscie. Podoba mi sie. Absolutnie sie z Toba zgadzam na zakupy w centrum handlowym "must have" jest plaskie obuwie!

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo fajne porady :)

    zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  17. planowanie planowaniem ;) u mnie i tak różnie to wychodzi, poza tym lubie zakupy na spontanie :)
    Ale 5 pkt bardzo ważny paragony trzeba miec, bo później jest jedna wielka kicha....


    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny instruktaż zakupowy! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja zawsze przed zakupami przeglądam szafę czego mi brakuje, a czego na pewno mam nadmiar ;d
    Potem idę na zakupy, kupuję tylko to do czego jestem przekonana w 100%, więc często odstawiam rzeczy i wracam bez nich do domu, gdzie na spokojnie myślę czy ta rzecz jest mi potrzebna ;d

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne porady! (;
    Dziękuję za twój komentarz na moim blogu. xx
    Obserwujemy? Daj znać, jeśli jesteś zainteresowana. ♥

    Love, Jackffy
    jackffy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń